Situation d'évaluation
Students discuss what they already know about success and the secrets to success . The teacher presents his or her own success and secrets to success as a riddle (Cycle Two) or as a success story (Cycle Three). The teacher models finding secrets to success using the story The Great One and then students, working in pairs, read and explore two success stories about famous people. Individually, they fill in a graphic organizer for each famous person’s secrets to success.
Contenu : Un fichier .zip de 6.75 Mo contenant :
- als_elem_answerkeyscyc2.pdf
- als_elem_comp2studteachrubc2.pdf
- als_elem_emilyalexcscyc2.mp3
- als_elem_emilyandalexcriptcyc2.pdf
- als_elem_modelriddle11x17cyc2.pdf
- als_elem_reproduciblescyc2.pdf
- als_elem_secrets_presentation.pdf
- als_elem_secrets_teachersdoccyc2.pdf
- als_elem_successtoriescyc2.pdf
Sources : MELS
Informations supplémentaires Voir le document als_elem_secrets_presentation[1].pdf pour une description complète de l’activité.
Cette œuvre est mise à disposition selon les termes de la Licence Creative Commons Attribution – Pas d’utilisation commerciale – Partage dans les mêmes conditions 4.0 International.
Matériel téléchargeable
Des activités en lien avec la progression des apprentissages.