Trading Parents

Situation d'apprentissage et d'évaluation

Description : This elementary second cycle LES (to be used during the second year) is based on a book entitled Would I Trade My Parents?. It deals with parents’ occupations and activities families do together. It evaluates C1 and C3; listening and reading strategies are taught, but reinvestment (C2) is not evaluated.

Thématiques exploitées :

  • Broad areas of learning : Personal and Career Planning
  • Cross-curricular compentencies : To construct his/her identity

Contenu : un fichier .zip de 4,8 Mo comprenant :

  • teacher_guide.pdf et .doc
  • student_book.pdf et .doc
  • fiche_description_mandat_rreals.doc

Sources : Mandat RREALS : Chantal Blanchet (blanchetc@cskamloup.qc.ca) et Thérèse Ouellet (thereseo@cskamloup.qc.ca)

Licence Creative Commons

Cette œuvre est mise à disposition selon les termes de la Licence Creative Commons Attribution – Pas d’utilisation commerciale – Partage dans les mêmes conditions 4.0 International.


Matériel téléchargeable

Des activités en lien avec la progression des apprentissages.

Catalogue de bibliothèque

Pour aller plus loin :